Narzeczeni powinni zgłosić się do kancelarii parafialnej najpóźniej trzy miesiące przed planowaną datą ślubu!
Wymagane dokumenty:
W przypadku zawierania małżeństwa konkordatowego (małżeństwo kanoniczne pociągające za sobą skutki przewidziane w prawie polskim) wymagany jest ważny dokument z Urzędu Stanu Cywilnego o braku przeszkód cywilnych do zawarcia małżeństwa (ważność kończy się po trzech miesiącach od momentu wystawienia).
Jeżeli kandydaci zawarli już związek cywilny przedstawiają stosowny akt, w przypadku wdów i wdowców konieczny jest także akt zgonu małżonka.
Bezpośrednio do dnia ślubu przygotowują spotkania z duszpasterzem i parafialnym doradcą życia rodzinnego. Podczas spotkań omawiane są zagadnienia dotyczące znaczenia chrześcijańskiego małżeństwa oraz liturgia tego sakramentu.
Narzeczeni nie pochodzący z parafii w Skrzatuszu, a pragnący zawrzeć małżeństwo w sanktuarium, odbywają przygotowanie w jednej ze swoich parafii, a do kancelarii parafialnej w Skrzatuszu zgłaszają się z licencją - dokumentem z parafii, w której odbyło się przygotowanie do sakramentu.