Sakrament Małżeństwa

Narzeczeni powinni zgłosić się do kancelarii parafialnej najpóźniej trzy miesiące przed planowaną datą ślubu!

Wymagane dokumenty:

  • Aktualny (tzn. nie starszy niż 6 miesięcy) akt chrztu obojga narzeczonych
  • Dowody osobiste narzeczonych
  • Świadectwo ukończenia kursu przedmałżeńskiego (w szkole średniej lub w parafii)
  • Dane świadków (imię, nazwisko, data urodzenia, adres).

W przypadku zawierania małżeństwa konkordatowego (małżeństwo kanoniczne pociągające za sobą skutki przewidziane w prawie polskim) wymagany jest ważny dokument z Urzędu Stanu Cywilnego o braku przeszkód cywilnych do zawarcia małżeństwa (ważność kończy się po trzech miesiącach od momentu wystawienia).

Jeżeli kandydaci zawarli już związek cywilny przedstawiają stosowny akt, w przypadku wdów i wdowców konieczny jest także akt zgonu małżonka.

Bezpośrednio do dnia ślubu przygotowują spotkania z duszpasterzem i parafialnym doradcą życia rodzinnego. Podczas spotkań omawiane są zagadnienia dotyczące znaczenia chrześcijańskiego małżeństwa oraz liturgia tego sakramentu.
 


Narzeczeni nie pochodzący z parafii w Skrzatuszu, a pragnący zawrzeć małżeństwo w sanktuarium, odbywają przygotowanie w jednej ze swoich parafii, a do kancelarii parafialnej w Skrzatuszu zgłaszają się z licencją - dokumentem z parafii, w której odbyło się przygotowanie do sakramentu.

 

Trwa ładowanie...
Szukaj
about:blank
Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x